6 Aralık 2007 Perşembe

Marzipan Rohrmasse


Evet ne hikmetse ilk yapista bidahami töbeee dedigim pastayi yine yapmaya kalkisdim ve gece:)Ama bu sefer o kadar zorlanmadim.Mesela ustunu bir kerede yapdim ve yerlestirdim.ilk yaptigimda kac kez sök yap olmusdu :)) Ne zamandir seker hamuru ile yapilmis pastalara bakip ic geciriyorum bayiliyorum yaw:) Ama malesef aldigim duyumlara göre almanyada seker hamuru yokmus sadece marzipanla yetinmek zorundaymisiz.Varsada internetten siparis etmek gerekiyormus marketlerde bulunmuyormus.Bu konuda bilgisi olan gurbetci arkadaslarim varsa benide bilgilendirirlerse cok sevinirim.Marzipanin nedense renkleri malesef seker hamuru gibi parlak olmuyo.Daha bi farkli.Yada benim gorduklerim öle idi bilemiyorum.Aslinda beyaz yapmak istedim ama Rahmetli Esra´ya sormusdum bunlari nasil beyaz yapiyorlar. Oda ben de cok merak ediyordum. Ama zaten kendisi beyaz pudra sekeri ile yogurunca beyaz oluyormus demisdi.Denedim boya katmadan once malesef olmadi.Bende sariyi tercih ettim.Kizim anaokulunda sari gruba gidiyorda :) Renkleri belki uyumsuz oldu ama zaten 4 rengim vardi hepsindende azar azar yapmisdim kullandim bende ziyan olmasinlar diye.Birde burda öle pembe falan gida boyasida yok ben göremedim yoksa pembe olsa daha bi heveslenebilirdim :) Simdi benden tarif falan beklemezsiniz demi:) Ben acemiyim valla::)) zaten icindeki hazir kek:)) Tembellik hat safhada :) Buna da sukur gerci :) Bide bide bi maruzatim daha olacak.Arkadaslar benim tum ayarlar turkce olmasina ragmen blog da turkce gosteriyo ama turkce degil ne olacak bunun hali ben bu sekilde bisey anlamiyorum amaa :(

20 yorum:

NiNo dedi ki...

blog mansette gordum yettim geldim elerine saglik canim cok guzel gorunuyor

Aynur dedi ki...

Hosgeldin. Gel gel erken gelen kazaniyo::))) Dilimlerden kapiyo:))

keskinli dedi ki...

selamlar aynurcum
ziyaretine cok sevindim canim
her zaman beklerim ayricada pasta malzemeleri ilr ilgili sorularini her zaman sorabilirsin canim
ve sana sitemde cevap yazdim yabanci maddelerel ilgili gelip okursan sevinirim sevgiler her zaman görüsmek dilegiyle

keskinli dedi ki...

yine ben canim
ne demek her zaman seve seve yardim
ederim kulakdan dolma seylere ben inanmiyorum canim cünki herkes seninde degin gibi ayri telden konusuyor benim patronum beni hep bilgilendiriyor canim sag olsun alman ama cok düsüncelidir
o brötchenlerde öyle bir sey yokmus onu cok arastiran oldu
ben her zaman burdayim canim öptüm

Serpil dedi ki...

Blog manşette gördüm geldim. Pastan şahane görünüyor. Bence son derece başarılı olmuş. Başarılarının devamını dilerim:))))Banada beklerim...

Betül İnce dedi ki...

Aynur'cuğum,

Ziyaretine teşekkür ederim. Böyle acemilik dostlar başına. Ne güzel şeyler yapmışsın, ellerine sağlık.
Sevgilerimle.

Damak Tadı dedi ki...

Sanırım bana da bir dilim kalmıştır.Yetişebildim mi??Ben şeker hamurunu yiyemediğim için marzipan benim için en güzeli..))Türkiye'de de marzipan bulunmuyor şeker hamuru ise istemediğin kadar.Sanırım bu durumda 1-1 berabereyiz.))Eellerine sağlık.

Sevgiler

Aynur dedi ki...

yetismek ne demek pastayi daha kesmedim bilee :) Herkes toplansin ondan sonra kesecegim::)))

Adsız dedi ki...

merabalar....
raffaelloyu denemenize sevindim.bende hindistan cevizini cok koymustum dolapta durdukca daha da katılasıyor.sizinkide oyle olmustur eminim..
bu arada baden württembergde yasadıgınızı yazmıssınız. ben stuttgartta oturuyorum ya siz?
görüşmek üzere swevgilerimle adeyleee:)
www.inthekitchen.blogcu.com

yemedeyanindayat dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK NE DİYİM..ACEMİLİK BUYSA BİZ NOLUYORUZ VALLA ŞEKER HAMURUNA BEN SOKAMADIM BURUNUMU DAHA..DEDİĞİNİZ GİBİ BİRAZ CESARET GEREK ASLINDA VAR AMA ŞANTİLİ KREMALI PASTALARI YEMESİ AHA ZEVKLİ...SEVGİLERİMLE..:))

Yemekbahane dedi ki...

merhaba,

Çok güzel olmuş pastanız, ellerinize sağlık

sevgiler
müge

Yaren dedi ki...

Aynurcum pastan cok güzel olmus.Burda bende cok aradim seker hamur malzemelerini,senden de duymus oldumki hic satlimadigini.Ben bugün bir blogcu arkadasimdan yeni bir sey ögrendim daha dogrusu tam olarak ögrencem,sanada bildiririm.Burda sadece mavi,sariyesilkirmizi birde turuncu rengi var boyalarin.Bende marzipanla yaptim ama cok yorucu oldu,yapisor,eriyor.SEker hamuru cok daha kolay ve güzel görünüyor.Ellerine saglik canim.Iyi hafta sonlari diliyorum.

Adsız dedi ki...

Dilimlerden banada kaldimi,gec kalmamisimdir insallah.Harika görünüyor,ellerine saglik.

Adsız dedi ki...

Aynurcuğum,
ne hoş olmuş pastan :)

Ellerine sağlık bitanem

sıcacık sevgiler..
www.misssgibi.com

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

yetişmişimdir umarım pasta bitmemiştir:)
harika görünüyor canım ellerine sağlık
seninde dedin gibi şeker hamuru burda bulmak mümkün değil marzipanla yetinmek zorundayız:)
sevgiler

Unknown dedi ki...

ooooo harika olmus canim pastan ellerine saglik renkler cok guzel olmus bende hep merak ettim bu seker hamurunu pastacimdan tarifi aldim.ufak parcalar denedim.guzel oldu.fakat pasta yapmaya cesaret edemedim:))neyse birgun cesaret edip yapacagim.yapabilirmiyim bilmiyorum:)
canim ellerine saglik afiyet olsun
kucak dolusu sevgilerimi biraktim.

meleginmarifetleri dedi ki...

aynur ellerine sağlık canım sen şeker hamuru ile ypmak istiyorsun ama marzipan gibi lezzetli olmuyor o boşver senin pasta çok leziz olmuştur bence canım ellerine sağlık bide bu veolar çok hoşuma gitti sağolasın bizler için bloga koyman iyi olmuş öptüm bayyy

Aynur dedi ki...

melek yorumun icin sagol.ben sevmiyorum marzipanin tadini :( ve bu yuzdende seker hamurunu merak ediyorum acaba nasil bisey diye:) ama tabiki tahmin ediyorum az cok:)

DENİZSEFASI dedi ki...

çok güzel olmuş ellerine sağlık.
güzel müzikal mesajın için teşekkür ederim.

süpürgesizcadi dedi ki...

Merhabalar,

Seker hamuru almanya'da satilmiyor evet, ben Internette hobbybäcker.de adresinden aliyorum gerektiginde,hatta orda sadece beyazi degil degisik renkleri de var, gida boyasinda da bircok degisik renk var incelersiniz isterseniz ;)