9 Kasım 2007 Cuma

Irmik Tatlisi


Yine misafirlikte gördügüm,daha oncede yedigim hatta denedigim ama hazir paketlerle denedigim bir tatli.Bu sefer malzemelerini kendim katarak yapdim.Hazira konmadik yani:) Birde fikir gelistirerek alt kismina jöle koyabilecegimi dusundum.Kötü bi fikirde degildi guzel olmusdu ama tek sorun biraz daha kati olabilirdi kesilirken biraz zorlandik :) alt kismi(yani cevirince ust) cilekli jöle.Irmik tatlisi beyaz kar beyaz olur ama bunun pembe olmasinin sebebide icersine gida boyasi kattim gecen seferki seker hamurundan kalma:)
Malzemeler;
1 kg. süt
12 kasik seker(12 kasik bana göre cok tatli oluyor ama sizin agiz tadiniz bilemiycem:)
12 kasik irmik
1 paket vanilya
1 kasik tereyag
Isterseniz hindistan cevizide katabilirsiniz
Yapilisi;
soguk sütün icersine seker ve irmigi koyuyoruz ve surekli karistirmak sureti ile pisiriyoruz.Katilasmaya baslayinca vanilya ve kati yagi ekliyoruz.Hemen tencerede katilasmadan kaliba dokuyoruz.buzdolabinda dondurmaya birakiyoruz.birkac saat sonra hazir.
Afiyet Olsun.....

7 yorum:

hilal imrak dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel görünüyor bende her türlü irmik tatlısına bayılırım:)
sevgiler

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Merhaba canim, tiklaya tiklaya bir yerlerden sayfanla tanistim ve cok begendim. Irmik tatlisi ne güzel olmus, pasta gibi duruyor, ellerine saglik. Bana da beklerim, güzel tarif ve hikayelerle bulusmak üzere, hoscakal diyorum.

Selam ve sevgilerimle..

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Gerçekten çok leziz görünüyor, jöle de renk katmış görünümüne.. Ellerine sağlık.

Aynur dedi ki...

Tesekkür ediyorum sizlere guzel yorumlariniz icin

meleginmarifetleri dedi ki...

selam ellerine sağlık canım çok güzel olmuş bloguna ilk kez ziyarete geldim bende beklerim hoşçakal

Adsız dedi ki...

aynur hn slmlar.. sayfanızı ınceledım durdumm.. cok sekersınız:) ırmık tatlısını pek sevmesem de sızın kı pasta görunumunde olmus:)) tebrıkler...

ESRA dedi ki...

ben en çok yaptığın yorumları beğendim çok şekersin eminim kendiinde ölesindir:)bütün yaptıkların leziz duruyor:)ellerine sağlık sevgimle kal