8 Kasım 2007 Perşembe

Tahinli,Cevizli Rulo Börek




Simdi arkadaslar hersey iyi guzelde ben birgun bu sunumlarida dogru duzgun yapmayi ögrenirsem demekki bu is tamamdir.Ama böle direk tabaga koyup resimlemeye devam edersem olmayacak bu is :) Ama su islerim bitsin tasinma isim bu ise biraz daha egilmeyi planliyorum :) Cevizli cöregi dün misafirlige gittigimiz komsumuz yapmisdi cok begendim bende deniyecegim dedim.Zaten ceviz hastasi oldum ciktim.Makarna bile cevizle yeniyor:) Nette aradim buna uygun bir tarif bulamadim bende komsumun anlattiklari ile kendi bildiklerimi birlestirdim.Ortaya böle bisey cikti iste:)

Tarifimize gelecek olursak ;


1 kg un kullaniyoruz ama hepsini dokmuyoruz kabimizin icine sulu oldugunda eklemek uzere bir kismini ayiriyoruz.


Yumurta katilmasada olurmus ama ben 1 adet yumurta kattim.


1 bardakdan biraz az sulu yag


1 paket kuru maya,1 pakette kabartma tozu koydum


1 Bardak Süt


Biraz Tahin,


tuz ve seker


üzeri icin 1 yumurta sarisi


Yapilisi: Unumuzu yogurma kabina aliyoruz ortasini aciyoruz.Ortasina mayayi koyuyoruz.Kabartma tozunuda unu uzerine yani kenarlarina dokuyoruz.Sekeri mayanin uzerine atiyoruz ama tuzu mayaya degdirmiyoruz.(oktay ustadan ögrendim:) tuz mayalanmayi etkilermis.Sütü elinizi yakmayacak sekilde isitip mayanin uzerine dokuyoruz.Yumurta ve yagida koyup yogurmaya basliyoruz.Yumusak bir hamur elde edinceye kadar yoguruyoruz. Ardindan ben hic bekletmeden yag ile acdim hamuru.Isteyen un ilede acabilir.iki bezeye ayirdim büyük bezeler tabiki.büyükce actikdan sonra tahini su veya yag ile biraz sulu hale getirdikden sonra hamurumuzun her kösesine guzelce sürüyoruz.Üzerine cevizi her kosesine dagitiyoruz isteyen kucuk cekilmis veya sevenler iri cekilmis ceviz kullanabilirler.Sonra yuvarliyoruz hamurumuzu ama ben cok kalin olmasin diye ortadan ayirdim ikiser tane yuvarlamis oldum.birde yuvarladikdan sonrada iyice uzattim.Böle doladikdan sonra yumurta sarisini sürdüm ve firinda 1 saat beklettikden sonra pisirdim.Kac derecede pisirdigimin onemli olmadigini dusunuyorum cunku neden derseniz? Her firinin derecesi farkli oluyor ben okuduklarimdan gorduklerimden hep 170-180-200 derecede pisirin yaziyordu bende öle yapiyordu ortaya cikan sey her zaman ortasi cig kalmis biseyler oluyordu :) ama artik 150° de pisiriyorum demekki benim firinim da böle bi firin:) 5 senede anca anlayabilmisim huyunu :) simdide degistirecegim sansa bakin:)


Unuttugumuz bisey var mi acaba? yumurtayida sürdük firina koyduk 1 saat beklettik pisirdik.eee deneyin bakalim sizde nasil bisey cikiyor ortaya :) Ama benimle de paylasmayi unutmayin lütfen:)


Afiyetler Olsun herkese .....













1 yorum:

ceyt dedi ki...

tahinli çöreğe bayılırım.helede hem tahinli hemde cevizli olursa, daha güzel.Aynurcum çöreğin harika görünüyor.ellerine sağlık canım.
sevgiler